2012. június 29., péntek

Növényi festés - sárgarépa zöldje

Legutóbb én vettem a répát az ovis nyárünnepre, frisset, 5-6 csomaggal. A zöldjét is hazahoztam, mosás után beletettem a festős fazekamba, felöntöttem vízzel és főtt kb. 1 óra hosszáig. Éjszaka hagytam kihűlni, majd kihalásztam a zöldet, maradt egy sárgás-zöldes lé. Mivel elfelejtettem a fonalat és a szalaggyapjút bedobni előző nap a páclébe, ezért hirtelen elhatározással úgy döntöttem, hogy közvetlenül a festőlébe teszek egy kis timsót. Aztán ment bele a fonal meg a gyapjú, főttek egy órát, majd a lábosban hűltek ki. Az eredmény tetszik, érdekes sárga színt kaptam, picit zöldes (még nem sikerül élethű képeket csinálnom a növényi festésekről...), picit mustársárgás, de semmiképpen nem répasárgás :-) (mondjuk erre nem is számítottam)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése